Metalowe wózki warsztatowe to coś więcej niż tylko mobilny mebel z narzędziami dla mechanika samochodowego. Kluczowe znaczenie ma też i to, że taki wózek z szufladami pełnymi kluczy jest też masywny i właśnie dlatego ma on kółka, po to by jego przesuwanie nie było zajęciem kłopotliwym. Wiele znaczy też i to, że tego typu wózek nie jest tani i znacząco różni się on od typowego mebla wykonanego z płyty meblowej jeśli chodzi o trwałość, czyli można go przewozić nie raz i zapewne wytrzyma więcej niż jedną dekadę eksploatacji w tym niewielkim warsztacie samochodowym z małego miasteczka. Jednym słowem w przypadku tego konkretnego wózka cena przekłada się bezpośrednio na jego trwałość, bo to coś więcej niż sama blacha stalowa, poza nią konstrukcję takiego wózka warsztatowego tworzy też ta grubsza stal.
Często słyszy się też o tym, że na wózek warsztatowy opuszcza się silnik z klasycznego auta kompaktowego, który waży grubo ponad sto kilogramów, a wózki tego rodzaju wytrzymują tego typu ciężary, czyli często jest to silnik jeszcze połączony ze skrzynią biegów. Rozłączenie tego rodzaju polega na tym, że karoseria takiego wiekowego pojazdu jest unoszona, a sam silnik pozostaje na wózku warsztatowym. W tego typu pracach nie każdy mechanik zajmujący się samochodami klasycznymi użyje wózka warsztatowego, ale wielu z nich używa tych wózków ze względu na konstrukcję wzmocnioną płaskownikami i kątownikami z grubszej stali konstrukcyjnej. W tym właśnie tkwi główna zaleta tego typu wózków, które potrafią wytrzymać bardzo wiele, znacznie więcej niż jakiś regał zbijany z desek i kantówek.
Wiele znaczy też i to, że wózki warsztatowe wykonuje się z galwanizowanej stalowej blachy, oraz z mocniejszych elementów ze stali, które też się zabezpiecza przed czynnikami wywołującymi korozję. Jednym słowem tego rodzaju wózki maluje się proszkowo, po to by te wszystkie zdarzenia w warsztacie powiązane z przypadkowym uderzeniem młotem ich nie uszkadzały. Takie wózki warsztatowe nie powinny też ulegać uszkodzeniem podczas zmiany lokalu, bo właśnie wtedy ładuje się je do auta dostawczego, apotem się je wyładowuje, czyli tego typu podróże powinny wytrzymywać, bo mechanicy od czasu do czasu zmieniają lokale, choćby po to by prowadzić działalność gospodarczą przy jednej z głównych ulic w mieście.
Sprzęty takie jak wózki warsztatowe w sposób fachowy też się projektuje, czyli daje się im dostatecznie mocne szuflady i drzwiczki, które nie otworzą się od tak sobie. Ich szuflady też muszą być należycie trwałymi, ze względu na to, że w typowym warsztacie zdarzają się też wypadki związane z tym, że jakiś masywny przedmiot upada na wózek warsztatowy. Dlatego tego typu mobilny mebel warsztatowy znacząco różni się od mebla domowego, jeśli chodzi o masę trwałość i cenę. Kluczowe znaczenie ma też i to, że wiele typowych uszkodzeń dla tych wózków trzeba uwzględnić już na etapie ich projektowania, bo wózek starannie zaprojektowany to też i taki który przyda się mechanikowi samochodowemu.
Kluczowe znaczenie w przypadku wózka warsztatowego ma też wygoda jego użytkowania. Mowa tu o jego wysokości, która musi być dopasowaną do wzrostu typowego mechanika samochodowego. Mowa tu o tym, że starsi mechanicy samochodowi nie lubią się schylać, po to by wyciągnąć z szafki lub z wózka warsztatowego klucz, który aktualnie jest im potrzebny. To schylanie się w przypadku mechanika samochodowego, który ma już ponad pięćdziesiąt lat generuje ból w dole pleców i w tym właśnie tkwi problem. Dlatego projektanci tego typu wózków dbają o ergonomię.
Statystyczny metalowy wózek warsztatowy jest też ważnym elementem jeśli chodzi o to dbanie o czystość w warsztacie. Nie chodzi tu rzecz jasna o to by mechanik zamiatał, choć tę czynność też musi wykonywać, ale o to by się nie przewrócił o tulejkę od klucza nasadowego, która powinna znajdować się w szafce z narzędziami lub w wózku warsztatowym. Ten aspekt związany z czystością, a konkretniej z porządkiem jest bardzo ważny, bo po podłodze warsztatu samochodowego się chodzi i to z drogimi częściami od samochodów, które nie powinny ulec uszkodzeniu tylko ze względu na to, że mechanik potknął się o klucz pozostawiony na podłodze. Tego typu narzędzia powinny trafiać do wózków warsztatowych, a wózki te powinno się ustawiać przy ścianie warsztatu zaraz po zakończeniu dnia pracy.
Brak produktów w tej kategorii